مسئول نمایندگی آموزش و پرورش بنارویه:بحران های که جامعه را فرا گرفته باید ما را نسبت به تعلیم و تربیت فرزندان حساس کند

خبری

✅امید کریمی خشنود مسئول نمایندگی آموزش و پرورش بنارویه، به مناسبت هفته معلم در مسجد جامع بنارویه حضور یافت و در ارتباط با مسائل آموزشی و پرورشی نکاتی را متذکر شد.

 

متن زیر از سخنرانی ایشان در جمع مردم در بین الصلاتین نماز جمعه برداشت شده است:

 

 

 

 

🔻ابتدا هفته معلم را خدمت همکاران پر تلاشم در مدارس تبریک عرض می کنم و یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی می داریم.

 

بحران هایی که امروزه جامعه ما را فراگرفته است به ما این هشدار را می دهد که نسبت به تعلیم و تربیت فرزندان مان بیش از پیش توجه کنیم. بررسی ها نشان می دهد هفتاد عامل در تربیت فرزندان ما تاثیر دارد. اگر این هفتاد عامل با همدیگر آمیخته شوند و هماهنگ شوند می تواند یک تعلیم و تربیت صحیح را به وجود آورد. ما نباید فکر کنیم مدرسه و یا خانواده به تنهایی در تربیت فرزندان ما مسئولیت دارند.

 

اولین عامل که خیلی قبلتر از اینکه فرزندی به دنیا بیاد باید به فکر تربیت فرزند بود انتخاب همسر است که باید از خانواده خوب ، ذات خوب و ژن خوب باشد تا نسل آینده را تا حدودی تضمین می کند.

 

دوم توجه به نان و رزق و روزی حلال است که به تعبیری لقمه حلال به فرزندان خود بدهیم.

 

👈اما سه عامل اساسی دیگر در تربیت را توضیح می دهم. یکی از تاثیرگذارترین عوامل تربیت، دوستان و همسالان فرزندان ما هستند. یعنی این دوستان از خانواده و مدرسه هم نقش بیشتری در تربیت و شکل گیری شخصیت فرزندان ما دارند. بعد از همسالان نقش خانواده مهم است و در نهایت مدرسه. این جابجایی کارکردی به ما این هشدار را می دهد که مراقب دوستانِ فرزندان مان باشیم.

 

در مرتبه دوم خود خانواده قرار دارد. خانواده باید آگاهانه و با تعاملی که با آموزش و پرورش دارد؛ تعلیم و تربیت فرزند را بر عهده بگیرد. خانواده به تنهایی از عهده تربیت فرزند بر نخواهد آمد. در مرتبه سوم خود آموزش و پرورش قرار دارد. مدارس ما اگر مدارس بانشاطی نباشد، مدرسان بادانشی در آن نباشند و برنامه درسی مناسبی در آن نباشد، فرزندان ما، آموزه های خود را از جاهای دیگر می گیرند. از دنیا مجازی می گیرند. اگر ما یعنی آموزش و پرورش و شما یعنی خانواده نتوانیم وظیفه اصلی خود را به خوبی انجام دهیم این دنیای مجازی فرزندان شما را از دست شما می گیرند . من آدم بدبینی نیستم که بگویم دنیای غرب یا تکنولوژی تماما ضرر است اما دنیای مجازی امروز آنقدر رشد کرده است که ما نمی توانیم خود را از این دنیای نوین دور کنیم و خواه ناخواه باید به آن وارد شویم.

 

در پایان چند فاکتور مهم که در تربیت فرزندان خود می بایست مورد توجه قرار گیرند را برای شما عرض می کنم؛

 

۱- خانواده باید با آموزش و پرورش در تعامل باشد. تعامل به این معنی نیست که به مدارس خود پول بدهید. خیر. بلکه منظور مشارکت معنوی شماست.

 

۲- ما باید به علم روز مجهز باشیم. به همین دنیا مجازی و تکنولوژی، همین واتساپ،اینستاگرام، پابجی و … آشنا باشیم. همین هایی که فرزند ما را از این سر دنیا با آن سوی دنیا مرتبط می سازد. همین شبکه های مجازی ممکن است آموزه های متفاوتی را به فرزندان ما بیاموزد و ما غافل باشیم. البته این کنترل نباید سخت و بدبینانه باشد بلکه باید به این مسائل آگاه باشیم. حداقل بدانیم فرزند ما در چه دنیایی سیر می کند. با این اینترنت به کجا می رود؟ چه برنامه هایی را دنبال می کند؟

 

۳- به فرزندان مان شخصیت، هویت،اعتماد و استقلال بدهیم.بچه امروز دیگر مانند بچه ده سال پیش نیست. باید به خواسته های او احترام بگذاریم از آن سو ارزش ها را نیز به او منتقل کنیم.

 

۵- استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی را زمانمند کنیم. اینگونه نباشد که تمام روز را بدون هیچ نظارتی در این دنیای مجازی غرق شوند. اعتیاد امروزه فقط مواد مخدر نیست. همین دنیای مجازی هم اعتیادآور است. در غیاب پدران، مادران باید بیشتر وارد مسائل تربیتی فرزندان شان شوند.

 

۶- همیشه باید به این سوال مهم جوابگو باشیم که الان فرزند من کجاست؟ برای این سوال باید جواب داشته باشیم. و دوم اینکه با چه کسی همراه و هم صحبت است؟ و سوم اینکه چه می کند؟ بنابراین والدین باید به این سه سوال مهم در ذهن خود و در نزد خود پاسخ داشته باشند. از دور نظارت و کنترل کنیم.

 

یکی از چالش های شهر بنارویه نداشتن نیروی انسانی در بخش های مختلف است. اگر بخواهیم نیروسازی کنیم و مشکلات حوزه های بهداشتی ، درمانی ، عمرانی و… را حل کنیم باید به آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشیم.

 

با کمک نوسازی مدارس و همکاری فرماندار ، بخشدار و مدیر آموزش و پرورش لارستان ، تجهیزاتی از قبیل لپتاب، کولر دوکاره، دیتا پروژکتور ، میز ، صندلی و… به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان بین مدارس توزیع کردیم.

یکی از مهمترین کارهایی که در سال تحصیلی جاری انجام گرفت تاسیس مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری است که به واسطه ی آن مجوز پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در بنارویه نیز صادر شد.

یک زمین چمن مصنوعی در روستای دهفیش با کمک خیرین و دولت با اعتباری حدود ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح کردیم.

در مرکز نیکوکاری شهید فهمیده آموزش و پرورش بنارویه با کمک خیرین عزیز در سال تحصیلی جاری کمک های نقدی سی و دو میلیون و دویست و چهل و پنج هزار تومان

و کمک های غیر نقدی(لوازم التحریر، کفش و پوشاک، بسته معیشتی) پنجاه میلیون و پانصد و هفتاد هزار تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کردیم که جا دارد از مسئول محترم مرکز سرکار خانم موسوی تقدیر و تشکر کنم.

درصد قبولی دانش آموزان ما در امتحانات نهایی رضایت بخش است چندین مدرسه از مدارس بخش ما جزو ده مدرسه برتر شهرستان هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبری
افتتاح ۱۵ طرح در بخش بنارویه همزمان با هفته دولت

✅محمد مهدی ظریف بخشدار بنارویه خبر داد: افتتاح ۱۵ طرح در بخش بنارویه همزمان با هفته دولت   🔻محمدمهدی ظریف بخشدار بنارویه در مصاحبه با خبر بنارویه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت در سخنانی اظهار داشت: ۱۵ طرح عمرانی، زیربنایی و خدماتی با …

خبری
اجرای کانیوا و تک لبه در روستای حسن آباد مرگماری

✅اجرای بیش از ۸۰۰ متر کانیوا و تک لبه معابر روستای حسن آباد مرگماری با همت دهیاری روستا و همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان

خبری
تغییر ساعت کاری ادارات فارس

🔴تغییر ساعت کاری ادارات استان فارس از ۶ الی ۱۱ مرداد ۱۴۰۳   🔻بنا براعلام استانداری فارس به دلیل ماندگاری هوای گرم ساعت کاری ادارات در استان فارس به شرح زیر است:   1⃣از روز شنبه ششم مرداد الی پنجشنبه یازدهم مرداد: از ساعت ۶ الی ۱۱ صبح   2⃣روز …