✅آدینه های بنارویه ۱۴۰۳٫۰۶٫۰۲

سیاسی-اجتماعی

✅آدینه های بنارویه ۱۴۰۳٫۰۶٫۰۲

نماز جمعه دوم شهریور ماه بنارویه به امامت حجه الاسلام و المسلمین روانبخش امام جمعه بنارویه در مسجد جامع برگزار شد.

🔻خطبه اول

حدیث از پیامبر اسلام ص: یکی از وظایف سنگین علما وقتی بدعت در کشور پیدا شد عالم باید از علمش استفاده کند ب وسیله علم و دانشش جلو بدعت ها را بگیرد و مانع بدعت در جامعه شود و این نشانه ی تقواست.

منشأ قیام حسینی از سقیفه و بعد از وفات پیامبر و غصب خلافت امام علی ع شروع شد.

بعد از خلافت ابی بکر نوبت به خلیفه دوم رسید که به صورت انتصابی بود و خلیفه دوم توسط ابولولو ترور شد. خلیفه دوم در بستر مرگ به فکر خلیفه بعد از خودش بود و عثمان در هنگامی که خلیفه دوم از دنیا می رفت وصیت می نوشت، پیامبر در زمانی که از دنیا می رفت گفت قلم و کاغذ بیاورید ولی عده ای گفتند پیامبر هذیان می گوید.

شش نفر پس از فوت خلیفه دوم نشستند و مشورت کنند که چه کسی خلیفه شود. زبیر گفت من از حق خودم گذشتم و ب علی میدهم و طلحه رای خود را به عثمان داد و سعد بن ابی وقاص رای خود را عبدالرحمن بن عوف داد.

عبدالرحمان به حضرت علی با شرط اینکه به کتاب خدا و سنت و سیره شیخین قول بدهی عمل کنی دو رای به تو می دهم ولی علی گفت من قرآن و سنت عمل می کنم ولی سیره ی شیخین را قبول نمی کنم. عبدالرحمان به عثمان گفت و عثمان قبول کرد. حضرت علی در نهج البلاغه در خصوص نقشه ی روی کار آمدن عثمان را نقل می کند.

عثمان بر روی کار آمد و پس از روی کار آمدن عملکرد خوبی نداشت و باعث شد عده ای او را به قتل برسانند. پس از عثمان قضیه ی معاویه و یزید پیش آمد و منجر به نهضت حسینی و شهادت اباعبدالله در عاشورا شد.

 

🔻خطبه دوم

حدیثی از حضرت علی ع فرمود: در طریق هدایت از کمی افراد حق نترسید و وحشت نکنید و طرفدار زیادی باطل نباشید.ابی عبدالله و یارانش تعداد کمی بودند اما طرف مقابل لشکر سی هزار نفره بود.

فرا رسیدن اربعین حسینی تسلیت عرض می نمایم و قبولی زیارت افرادی که در پیاده روی اربعین شرکت کردند. هفته دولت را به دولتمردان تبریک عرض می نماییم. علو درجات برای شهدای دولت شهید رجایی و شهید باهنر

یکی از مراکزی که مورد توجه مردم است شهرداری است که نسبت به اسناد واگذاری موجود در دست مردم برای گازکشی برای راه اندازی کار مردم همت بیشتری خرج کنند تا مردم از آنها راضی باشند. بقیه ادارات هم باید همین طور باشند، ان شالله که دولت چهاردهم هم موفق باشد و بتواند در خدمت رسانی به مردم ، مردم را راضی کند.

وظیفه رهبری در مقابل مسائل کشور تنظیم سیاست های کلی نظام است و هر جا احساس کرد که کاری علیه نظام انجام می شود باید در مقابل کج روی ها بایستد و مقاومت کند و مانع کج روی ها شود تا کشور به بن بست نخورد.

نمونه ی این موارد را داشتیم که یکی فتنه سال ۸۸ بود که در مقابل آنها ایستادگی کرد.

رهبری گفتند رجایی و باهنر واقعا الگو بودند مظهر علم و عمل بودند پرکار و پر تلاش مومنانه بودند. همانطور که بندگان از خداوند تشکر می کنند جاهایی هم خداوند از بندگانش تشکر می کند و این افراد و شهید رییسی شدند الگو، رجایی و باهنر مدت کوتاهی مسئولیت داشتند اما الگو شدند. رییسی مردمی و عزتمند در سیاست و معتقد به توانمندی داخلی بود و به مردم امید می داد و خط و مشی خود را علنا اعلام می کرد، خستگی ناپذیر بود، ناسپاسی ها مانع تلاش او نشد. منشأ اخلاق خوب بود اهل دعا و ذکر بود.

اربعین اباعبدالله الحسین و خدماتی که در پیاده روی به مردم ارائه می شود جهاد فی سبیل الله است.

شخصیت هایی که خودبینی و خودخواهی را کنار می گذارند و به مردم خدمت می کنند و عشق به ابا عبدالله ایجاد وحدت می کند بین ملت ها، ما با عراق جنگیدیم و باید عداوت باشد اما ارادت به ابا عبدالله الحسین باعث پذیرایی آنها از ما ایرانی ها می شود.

متاسفانه این راهپیمایی میلیونی در دنیا انعکاس نمی دهند و خبرگزاری های اروپایی و غربی سکوت می کنند و نشان نمی دهند و سرپوش می گذارند. با این تعداد انسان، راهپیمایی در کره زمین وجود ندارد.

 

 

🌐اولین و پربازدیدترین کانال خبری و منبع رسمی خبر در #بخش_بنارویه

 

#بنارويه #شرفويه #بختيارويه #مارمه #دامچه #دهفيش #لاغران #جلال_آباد #مسيح_آباد #حسن_آباد_كريمی #حسن_آباد_مرگماري

 

📡آدرس های #خبر_بنارویه:

👈 واتساپ

https://chat.whatsapp.com/FeZE0mBU0OXH2fY4aLAyIf

👈سروش

https://sapp.ir/benarooye

👈اینستاگرام

https://www.instagram.com/khabarebenarooye

👈ایتا

https://eitaa.com/khabarebenarooye

👈روبیکا

https://rubika.ir/khabarebenarooyeh

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیاسی-اجتماعی
نماز جمعه ۱۴۰۳٫۰۵٫۲۶

✅آدینه های بنارویه ۱۴۰۳٫۰۵٫۲۶ نماز جمعه این هفته بنارویه به امامت حجت الاسلام والمسلمین روانبخش اقامه شد. برگزیده خطبه ها انسان زمانی کار انجام می دهد مورد رضایت خدا و بنده خداست ‌ولی زمانی ممکن است کاری انجام دهیم مورد رضایت خداست ‌ممکن است مورد رضایت خلق نباشد ما باید …

سیاسی-اجتماعی
نماز جمعه ۱۴۰۳٫۰۳٫۲۵

✅آدینه های بنارویه نماز جمعه این هفته ( ۲۵ خرداد)شهر بنارویه به امامت حجت الاسلام و المسلمین روانبخش اقامه شد.   🔻بر گزیده خطبه سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی خداوند می فرماید:بر مردم واجب است زیارت کعبه (رفتن به خانه خدا )و بجا آوردن اعمال حج البته بر …